top of page

"Montaj süreci çok zor ve yıpratıcıdır fakat çekimleri ise bir o kadar keyifli geçer"

Öğr. Gör. Mehmet Nuri Işık; “Önümüzdeki yıllar, öğrenimle iş hayatının doğrusal olmayan bir şekilde gelişeceği zamanlar”



Gündemin sürekli değişiyor olması, kurum ve kuruluşların edindiği disiplinler üzerinde farklılıklar göstermesi özellikle de iletişim sektöründe çalışacak olan yeni mezunlara endişe verici bir durum haline geldi. İletişim Fakültesi mezun adayları için deneyimlerinden bahsederek televizyonculuk sektörüne dair bilgi veren Öğr. Gör. Mehmet Nuri Işık, sektöre dair tavsiyelerde bulundu. Sürdürdüğü projeler dışında akademik olarak da üniversite öğrencilerine eğitim veren Öğr. Gör. Mehmet Nuri Işık, kendi öğrencilerinde gözlemlediği durumlardan bahsetti. Öğr. Gör. Mehmet Nuri Işık; “Radyo TV ve Sinema öğrencilerinin kendi içinde ikiye ayrıldıklarını fark ettim. Okuduğu bölümü severek seçenler ve başka bir yeri tutturamadığı için bu bölüme devam edenler. Bu öğrenciler arasındaki fark, gerçekten çok büyük.” şeklinde konuştu.


“Yaptığınız işi seviyor olmanız büyük bir etken”


TRT’deki çalışma hayatından bahseden Öğr. Gör. Mehmet Nuri Işık, sektördeki adaptasyon sürecini etkileyen faktörlere dikkat çekti. Öğr. Gör. Mehmet Nuri Işık; “Ben tamamen bir rastlantı sonucu sınavlardan haberdar oldum ve sınav sonucunda başarılı olarak TRT’ye girdim. Eğitimim tarım üzerineydi ama farklı bir alanda gelişme fırsatı yakaladım, açıkçası bundan çok memnunum. TRT o yıllarda işe aldığı elemanları kursa alıp öyle işe başlatıyordu. Ben de bu süreçten faydalanmış oldum. Fakat eğitimden ziyade ben her şeyi sektörde öğrendim. Sürece alışma, adaptasyon her yeni işte ve ortamda yaşanabilir. Bu anlamda bende kalan olumsuz bir hatıra yok. TRT özel bir ortam. Çalışma imkanları açısından olumsuz bir konu hatırlamıyorum. Fakat televizyonculuk zor bir iş. Hep çok çalıştım. Çalışmayı seven ve işini seven birey için çok çalışmak da sorun olmuyor. Hem sevdiğiniz bir işi yapıp hem de geçiminizi temin etmeniz şeklinde durum özetlenebilir. Bu yüzden yaptığınız işi seviyor olmanız büyük bir etken.” şeklinde konuştu.


“İş seyahatleri, sektörde erkek gibi çalışan kadınlara daha çok imkân sağlıyor”


Televizyonculukta kadın ve erkeğin mesleki eşitliğine dair değerlendirmelerde bulunan Öğr. Gör. Mehmet Nuri Işık; “Çoğu zaman sektör gündeminde ‘çalışma alanlarında kadına eşitlik’ söz konusu oluyor ben bu konu hakkında seyahatler, fiziki zorlukların belirleyici faktörler olduğunu düşünüyorum. Proje bazlı mekanlar değişebiliyor. Koşullar farklılaşabiliyor. Bu noktada iş seyahatleri, sektörde erkek gibi çalışan kadınlara daha çok imkân sağlıyor. Yani işini koşullardan daha ön planda tutuyor olmaları onları bu noktada ayrıştırıyor. Fakat genele baktığımızda özellikle stüdyo çekimleri ve masa başı habercilik gibi alanlarda kadın erkek konusuna dair durum eşitleniyor denebilir.” ifadelerini kullandı.



“Montaj süreci çok zor ve yıpratıcıdır fakat çekimleri ise bir o kadar keyifli geçer”


Yer aldığı çalışmalar sırasında hayatına dokunan projelerden bahseden Öğr. Gör. Mehmet Nuri Işık, projelerin en değerli anlarından bahsetti. Öğr. Gör. Mehmet Nuri Işık; “Şöyle bakınca gerçekten birçok projede yer aldım. Ama mesleki anlamda tecrübelerime dayanırsak duygusal olarak bana etki eden sadece iki projeden bahsedebilirim. Kız çocuklarının eğitimleri ile ilgili ‘Geleceğe Dokunmak’ adlı bir proje vardı. O projede gerçekten duygu dolu birçok an yaşadım etkilendim ve üzüldüm. Diğeri de ‘Sürgünden Kalplere; Hanedan’ belgeseliydi. O belgeselde ülkelerini terk etmek zorunda kalan son Osmanlıları dinleyip yaşadıkları zor yılları konu aldık. O projeyi de düşündükçe hala hüzünlenirim. Projelerin öncesi ve sonrasına dair birçok aşaması mevcut. Şimdi şöyle bir bakınca sanırım aralarındaki en değerli anı, işin teslim edilip izleyenlerden ve özellikle meslektaşlarımızdan aldığımız olumlu dönüşler oluyor. Projelerin en güzel zamanları onlar olsa gerek. Bir de çekim aşaması olabilir. Montaj süreci çok zor ve yıpratıcıdır fakat çekimleri ise bir o kadar keyifli geçer. Hele ki farklı bir ülkede ya da şehirde çekim yapıyorsak. İşte o zaman insan daha bir keyif alıyor işinden.” dedi.


“Önümüzdeki yıllar, öğrenimle iş hayatının doğrusal olmayan bir şekilde gelişeceği zamanlar”


Sektördeki faaliyetlerinin yanı sıra akademik olarak da üniversitelerde eğitim veren Öğr. Gör. Mehmet Nuri Işık, öğrencilerdeki farklılıkları dile getirerek dikkat edilmesi gereken hususlardan bahsetti. Öğr. Gör. Mehmet Nuri Işık; “Akademik alanda gösterdiğim faaliyetler sırasında Radyo TV ve Sinema öğrencilerinin kendi içinde ikiye ayrıldıklarını fark ettim. Okuduğu bölümü severek seçenler ve başka bir yeri tutturamadığı için bu bölüme devam edenler. Bu öğrenciler arasındaki fark, gerçekten çok büyük. Bunun dışında genele bakıldığında adaptasyon yeteneği, sürekli ortaya çıkan yeni disiplinlere geçiş yapabilmek artık bölüm seçiminden çok daha önemli bir hale geldi. Gündem sürekli değişiyor, var olan disiplinleri, faaliyetleri etkiliyor. Bu yüzden çalışılan ya da çalışılacak olan alanlardaki güncelliğe de ayak uydurup uyduramamak önemli. Öğrenci hangi alanı okursa okusun bu böyle bir hal aldı. Bölüm seçiminden çok daha önemli oldu. Bu yüzden önümüzdeki yıllar, öğrenimle iş hayatının doğrusal olmayan bir şekilde gelişeceği zamanlar. Öğrencilerin bu durumu da dikkate alması gerekiyor.” şeklinde konuştu.



Muhabir: Meryem Türk


bottom of page